Jumaat, 12 Jun 2009

HaRI bAPa...



lepas baca blog kak ogy (diva malaya) berkenaan luahan perasaan die pada bapanya, tetibe aku jadi sayu, n terfikir tentang ayah kesayangan aku..
antara ibu & ayah, dua2 menjadi kesayangan aku.. tapi ayah lebih skit kot.. ayah 51% & ibu 49%.. Aku beruntung di lahirkan di dalam sebuah keluarga yang sedikit 'berada'..alhamdulillah..!
tapi, walaupun dilimpahkan dengan harta dr kedua orang tua ku,aku bukan la jenis yang boros,menunjuk2 atau cintakan barang berjenama.. sekiranya berkehendakkan sesuatu ayah akan menyuruhku untuk berusaha sendiri.. kebiasaannye aku akan mengumpul duit dr hasil belanja sekolah yang diberi oleh ibu, dan ayah akan beri 20-30% sampai la cukup simpanan tu n aku berjaya membeli apa yang aku hajati..

aku memang manja dengan ayah, aku juga menjadi orang tengah untuk adik ku meminta duit dr ayah..
bukan nak bangga diri, tapi ayah aku tu jenis kalau kita pandai ambil hati, mmg senang sangat nk minta pape..so maybe sebb tu kalau aku kalau minta pape senang..
mase aku putuskan tuk belanja sampai diploma je maybe menyebabkan ayah rasa sedikit terkilan, maafkan along ayah..die sebolehnya nk aku belaja sampai ke peringkat yang etrtinggi.. aku pon bukan jenis yang lembap.. GPA & CGPA aku tak pernah bawah 3 pointer..!ntahla, aku pon tak tau nape aku taknak sambung blaja lagi..!




2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kite pun sayangkan ayah kite..:((

erin berkata...

eheheheh same je kita ni